Avis sur SSE | Glassdoor.ch

Avis sur SSE

Pour filtrer les avis, ou .

350 avis trouvés

2.9
ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
44%
Recommander à un ami
45%
Approuvent le PDG
SSE CEO Alistair Phillips-Davies
Alistair Phillips-Davies
153 évaluations
  1. « Secure, good pay« 

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative 
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez SSE à temps plein plus de 5 ans

    Avantages

    Good pay because they know the job is tough. Nice colleagues.

    Inconvénients

    Spoon fed, performance managed down to every last second

    Conseils à la direction

    Treat staff less like numbers

    SSE2019-04-17
  2. « Good place majority of the time« 

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Manager à Perth, Écosse
    Recommande
    Approuve le PDG

    Je travaille chez SSE à temps plein depuis plus de 8 ans

    Avantages

    Salary, well paid and hours are 37 a week

    Inconvénients

    Winter period is high pressure

    Conseils à la direction

    I do not have any

    SSE2019-03-27
  3. « Great company« 

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Technical Gas Engineer 
    Recommande
    Point de vue positif

    J'ai travaillé chez SSE à temps plein

    Avantages

    The technical guys on the service and repair side have a great working ethic management completely professional and a lot of fun enjoyed my time with them as I learned and earned

    Inconvénients

    Winter rota and working at weekends can have you driving a lot

    Conseils à la direction

    Better bonuses and a little bit more of an increase to the wages

    SSE2019-03-20
  4. « Not Bad - Could Be Better« 

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Advisor à Cumbernauld, Écosse
    Recommande
    Point de vue négatif
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez SSE à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    Great wages Good benefits i.e. holiday plus, sharesave etc Very good mixture of people Good overall atmosphere and culture Looks after your health and wellbeing as much as possible

    Inconvénients

    Outdated management with little technical capability Emotionally and mentally demanding work Strict performance expectations Disorganization- very reactive business Career progression is very difficult and competitive

    Conseils à la direction

    Plan ahead and use your advisors to do so. They have some great ideas and capabilities. Consider making your front line staff multi-purpose and expanding their training and knowledge to ensure they achieve more. Consider easing up on call targets to allow front line staff the opportunity to truly help customers and deal with the issue in the first call.

    SSE2019-03-20
  5. « Smart Meter Operative« 

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
      Employé actuel - Smart Meter Operative à Oxford, Angleterre
      Recommande
      Point de vue neutre
      Approuve le PDG

      Je travaille chez SSE à temps plein depuis plus d'un an

      Avantages

      Good pay and holiday entitlement.

      Inconvénients

      Long hours some days and saturday work.

      SSE2019-03-13
    • « Remember your staff!« 

      ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
      • Équilibre travail/vie privée
      • Culture et valeurs
      • Opportunités de carrière
      • Rémunération et avantages
      • Équipe dirigeante
      Employé actuel - Co Dublin à Dublin, Dublin
      Recommande

      Je travaille chez SSE à temps plein depuis plus de 5 ans

      Avantages

      Incredible people that want to get things done Learning atmosphere Exciting developments Working from home Good benefits re maternity/paternity leave Huge benefits to society

      Inconvénients

      Lack of communication Poor pay structure, staff that leave are replaced by cheaper (and unfeasible) alternatives UK hold a lot of power

      SSE2019-03-13
    • « Good overall« 

      ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
      • Équilibre travail/vie privée
      • Culture et valeurs
      • Opportunités de carrière
      • Rémunération et avantages
      • Équipe dirigeante
      Employé actuel - Employé anonyme 
      Ne recommande pas
      Point de vue neutre
      Pas d'avis sur le PDG

      Je travaille chez SSE à temps plein

      Avantages

      - Flexible working and an appetite for equality and balance - Colleagues

      Inconvénients

      - Slow change culture - Lots of inter-departmental politics - Pay is not equal between peers

      SSE2019-03-12
    • « C.S. Advisor - Home« 

      ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
        Ancien employé - Employé anonyme 

        J'ai travaillé chez SSE à temps plein

        Avantages

        The different starting times were advantageous.

        Inconvénients

        Salary was not that competitive.

        SSE2019-03-09
      • « You get employed for one job and they make sure they give you more and more responsibilities without paying you more.« 

        ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
        • Équilibre travail/vie privée
        • Culture et valeurs
        • Opportunités de carrière
        • Rémunération et avantages
        • Équipe dirigeante
        Employé actuel - Complaints Manager 
        Recommande
        Point de vue négatif
        Pas d'avis sur le PDG

        Je travaille chez SSE à temps plein depuis plus de 3 ans

        Avantages

        Nice benefits - discounts, gym membership, can buy extra holidays, nice people, NVQ in Customer Service qualification option, canteen on site, work from home (only in certain jobs), good basic pay

        Inconvénients

        Extremely poor management, no way of progression, pay gaps between employees doing the same job, no bonuses for hard work, company claims to be customer centred but you only have 5 mins per call per customer in order to hit your KPIs, managers have their favourites, feedback is encouraged but nothing gets done about it, any changes are extremely slow or non-existent, managers watch your every move, treating staff like...

        Dérouler

        Conseils à la direction

        Treat your staff better, decrease pay gap between advisors doing the same job, dont pick favourites and dont haunt people who you dont like, change your sickness policy - count working not calendar days, introduce bonuses for hitting 3, 4 or 5 end of year scores, introduce pay rise rather than just pay increase due to inflation, embrace change - dont take years to make it happen, listen to your staff's feedback

        SSE2019-03-16
      • Utile (1)

        « Don't bother« 

        ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
        • Équilibre travail/vie privée
        • Culture et valeurs
        • Opportunités de carrière
        • Rémunération et avantages
        • Équipe dirigeante
        Ancien employé - Employé anonyme 
        Ne recommande pas
        Point de vue neutre
        Pas d'avis sur le PDG

        J'ai travaillé chez SSE à temps plein

        Avantages

        Good wage Friendly peers OK benefits

        Inconvénients

        If your face doesn't fit then you have to deal with the fact that career progression is non existant.

        Conseils à la direction

        There is no point in giving advice. Nothing gets done

        SSE2019-03-07
      350 avis trouvés