Avis sur Progress | Glassdoor.ch

Avis sur Progress

Dernière mise à jour : 18 février 2019
382 avis

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3.2
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Tendances des évaluationsTendances des évaluations
Recom­mandent
Approuvent le PDG
Progress CEO Yogesh Gupta
Yogesh Gupta
85 Évaluations

Avis des employés

Trier: PopulairesÉvaluationDate

  1. « experience interessant »

    StarStarStarStarStar
    Ancien employé - Employé anonyme
    Ancien employé - Employé anonyme

    J'ai travaillé chez Progress à temps plein (Plus d'un an)

    Avantages

    salaire raisonnable; collègues étaient agréable

    Inconvénients

    manque de stratégie; spécialement pour le marché français la société s'est retiré de plus en plus; les locaux sont d'ailleurs fermés aujourd'hui, avec très peux d'employées resté en situation 'home office'

    Conseils à la direction

    apprendre la patience; pas changer de stratégie toutes les ans.
    Faire confiance aux employées, et pas répondre à chaque problème avec des licenciements.


  2. « Bien »

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    Ancien employé - Employé anonyme
    Ancien employé - Employé anonyme

    J'ai travaillé chez Progress à temps plein

    Avantages

    Car allowance, restaurant d'entreprise, fond d'entreprise pour les sorties

    Inconvénients

    Fermeture de la filiale, les employés étaient proche des clients et prospects

    Conseils à la direction

    réouvrir le bureau

  3. « Une entreprise en changement.... »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Employé anonyme
    Ancien employé - Employé anonyme
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Aucune opinion sur PDG

    J'ai travaillé chez Progress à temps plein

    Avantages

    une organisation basé sur un modèle éditeur classique c.a.d. concentré sur la vente de ses offres avec une implacation de partenaires

    Inconvénients

    frilosité a investir et s'éntendre au delà de sa technologie mainframe historique.
    A cédé toutes les autres offres innovantes


  4. Utile (3)

    « le koh lanta parisien »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Sales Engineer - Puteaux (France)
    Ancien employé - Sales Engineer - Puteaux (France)
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Aucune opinion sur PDG

    J'ai travaillé chez Progress à temps plein (Moins d'un an)

    Avantages

    Salaire (mais c'est une technique pour allécher les candidats pour rejoindre Progress) .

    Inconvénients

    Une société en déperdition, qui cherche un reprenneur depuis plusieurs années. Le management local (plutôt semi local car basé à Rotterdam) est inexistant et peine à motiver l'équipe française.
    Du coup, il y a des départs volontaires ou involontaires tous les 6 mois et une équipe française qui se réduit comme peau de chagrin. J'avais vraiment l'impression d'être à Koh Lanta et je suis vraiment heureux d'être parti de cette organisation...

    Conseils à la direction

    Prenez soin de vos collaborateurs et soyez plus rigoureux dans la formation de vos nouvelles recrues.
    Tenez compte des revues faites par vos employés pour identifier les managers qui posent problème et faites le ménage!


  5. « Good company »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Employé anonyme - Rotterdam (Pays-Bas)
    Employé actuel - Employé anonyme - Rotterdam (Pays-Bas)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Avantages

    Nice working environment
    Good management
    Good salary

    Inconvénients

    A lot of work is asked


  6. Utile (1)

    « Gute Produkte, aber grässliche Geschäftsleitung und fragwürdige Strategie »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Presales-Spezialist - Dietikon
    Ancien employé - Presales-Spezialist - Dietikon
    Ne recommande pas
    Aucune opinion sur PDG

    (Traduit de l'anglais)

    Avantages

    Die Produkte sind technologisch fortgeschritten (zur Zeit)

    Inconvénients

    Operiert in Märkten mit hohem Wettbewerb und versteht es nicht, eine starke Verkaufsabteilung aufzubauen und aufrechtzuerhalten.

    Mittel- und langfristig funktioniert das nicht und das Unternehmen wird zum Übernahmekandidaten - bestenfalls.

    Viele Leute (auch wichtige in Schlüsselpositionen) haben die Firma verlassen. Es ist unklar, wie R&D das kompensieren kann...

    Die Stimmung unter den Kunden wird schlechter. Viele halten nach Alternativen Ausschau.

    Conseils à la direction

    Verkaufen Sie die Firma, solange das noch geht. Eine neue Verkaufsabteilung aufzubauen, die erfolgreich ist, ist nicht mehr möglich, nachdem der Großteil davon gekillt wurde.


  7. « Progress Not Progressing Fast Enough »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Sales - Waltham, MA (États-Unis)
    Ancien employé - Sales - Waltham, MA (États-Unis)
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Progress à temps plein (Plus de 3 ans)

    Avantages

    Telerik:

    -Progress hires some terrific people who are extremely knowledgable and care about the products, as well as their teams.
    -Leadership is extremely intelligent and dedicated to make the business grow.
    -Progress' product offerings seem fairly stable and have high retention rates.
    -Provides good benefits, like a match on 401K, Employee Stock Purchasing Program,
     great work/life balance, as well as unlimited vacation. For those who achieve over 100% of their quota for the year, they receive an all expenses paid trip to a phenomenal destination. This year it is in Morocco, but previously it has been in Hawaii, Whistler, and Italy.

    Inconvénients

    Telerik:

    -Not enough sales enablement training. The products in Progress' portfolio are rather complex, and while there are resources to learn the products, there isn't enough training. Customer Advocates still don't seem like they have received enough training.
    -Old business model - The majority of Telerik's business relies on renewals, and the licensing is based on a perpetual licensing model. Get with the times! SASS.
    -While the benefits are pretty good overall, Progress used to have a box in the TD Garden for Celtics and Bruins games. This was taken away and never publicly announced internally. Additionally, the "unlimited vacation" policy has some stipulations, as you need to gain approval from management.
    -Compensation - You will be able to find jobs in technology sales that pay more! Generally, Progress is fairly stingy with their base salary in sales, and promotions provide you with a bump in OTE, but rarely an increase in base. Goals and quotas are structured in a way that make it hard to attain 100%.

    Conseils à la direction

    It seems unclear where the Telerik business is going, as competition with their UI tools have gained some ground. There needs to be a commitment to be more forward thinking and adaptive rather than reactive. Additionally, the discounting on products needs to be managed better, and Marketing needs to coordinate and communicate better with Sales. Progress has done a better job being transparent internally, but they still need to work on this.

  8. « Good if you don't care what you are working on »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Product Manager - Sofia (Bulgarie)
    Ancien employé - Product Manager - Sofia (Bulgarie)

    J'ai travaillé chez Progress à temps plein (Plus de 3 ans)

    Avantages

    Good pay and benefits - e.g. vacation days

    Inconvénients

    No long term strategy or aligned strategy, only short-term tactical decisions. Can dismiss entire teams in a day if this would move the needle on the stock market this quarter. Lot's of politics too.


  9. « Good company »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Analyst - Gurgaon, Haryana (Inde)
    Ancien employé - Analyst - Gurgaon, Haryana (Inde)
    Recommande
    Point de vue positif

    J'ai travaillé chez Progress à temps plein (Plus d'un an)

    Avantages

    Work balance, great atmosphere, friendly senior

    Inconvénients

    Less salary and less leaves


  10. « What a company! - not in a good way. »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Employé anonyme
    Ancien employé - Employé anonyme
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Aucune opinion sur PDG

    J'ai travaillé chez Progress à temps plein (Plus de 3 ans)

    Avantages

    I literally cannot think of one.

    Inconvénients

    I only express my point of view and thats how I feel and how I experienced it.

    1. How crazy that people are speaking highly about this company because of fruit, food, and drinks. Is this a food distribution company or Dan Murphy liquor shop that everyone needs to Party, drink and go out. Whoever left that comment needs to have a reality check, all the activities that been mentioned here involves office politics, just because everyone smiles in the photo doesn’t make them a happy team. I thought it is Progress Software, focus on Software plz.

    2. It is shocking that managers dismiss serious cases - harassment and racism. Progress Melbourne has the notorious culture that people like to make fun of others and show no respect and empathy. You can literally get away with murder at Progress and no one would protect the 'victim' but highly praise the 'criminal'.

    3. Professionally, Sales team dont sell, renewal team make no effort on upsell and cross-sell (no experience and qualification). Junior level culture, no motivation, no inspiration, no drive and no one is hungry to learn. Only employees that have been with this company for many years know how to do their jobs, some of them left and got redundant, few are pretty good there. New hires need to step up, I personally have no clue how Progress hired so many 'left overs' in the market that no other companies would ever consider even looking at their resumes. The talent acquisition really needs to investigate this hiring process.

    4. WFH! sure, that means Work Free Holiday, it doesn't stand for Work From Home at Progress. People go out shopping, interviewing, doing their own errands during work time. People are never in the office. I am speechless.

    5. Every company has its own office politics and people who are territorial. Progress's taken this to a whole new level. Churn! Churn! Churn! If you do not want to work and think you are so amazing and have no qualification, join Progress. They pay Juniors really good, and reserve on qualified and Senior people.

    6. No direction - some products and solutions are fantastic! It's a shame that management hierarchy are way too off the chart. In this day and age, everyone can call themselves manager or leader. However a good manager is who leads by vision not just the title.

    Conseils à la direction

    1. Start over, recruit good employees who are hungry to learn and motivated, mostly importantly, qualified to the role.

    2. Get rid of bullies at work

    3. Move the office to a suburb, improve employees productivity, no distraction. (considering it is a small group now, no one's in the office)

    4. It is 2019, no need to migrant people from overseas to manage local business. Cost saving and local people have better insight on businesses.

    5. Stop using recruitment agents, they don’t know the business.

    6. Micromanaging your staff, booking weekly cadence meeting to check with your staff.

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